Na kolínskom Intermot-e sa predstavilo nové BMW K1600GTL. Šesťvalec a najväčší "bavorák" sa ukázal hneď v dvoch modelových variantoch. O veľkom bavorskom cesťáku K1600GT a jeho luxusnejšej verzii K1600GTL boli už vopred známe niektoré detaily,ale až teraz konečne poznáme celú motorku. Oba stroje sa líšia na prvý pohľad len v detailoch, a to veľkosti postrannej kapotáže, ktorá zakrýva nohy, a ľahko rozdielnou ergonómiou posedu. Kým GT ponúkne skôr ostrejšie cestovanie, GTL je vhodnejšie na dlhšie cesty, kde ponúkne vďaka vzpriamenejšiemu posedu maximum pohodlia a minimum únavy. Obe nové BMW sú poháňané 1649 ccm šesťvalcami. Váha motoriek je 319 Kg, respektíve 348 kg model GTL. Motor o sile 160 koní a max krútiacim momentom 175 Nm váži len 102 kg a je tak najkompaktnejším a najľahším agregátom v kategórii šesťvalcov. BMW sa navyše pochválila, že celých 70% krútiaceho momentu motora bude k dispozícii už od 1500 ot./min. Oba stroje sú prešpikované elektronikou, ktorá okrem očakávaného výkonu zabezpečí aj väčšiu bezpečnosť, o ktorú sa okrem štandardného ABS postará systém Dynamic Traction Control s možnosťou nastavenia jazdných módov Rain, Road a Dynamic. O nastavenie podvozku sa postará systém ESA II v režimoch Sport, Normal, Comfort, ktoré by v spojení s odľahčeným rámom a odpružením Paralever a Duolever mali zaručiť výrobcom sľubované maximum pohodlia. Oba nové modely majú oproti predošlým nižšie ťažisko, ktoré prispeje k dobrej ovládateľnosti. Ďalšie novo predstavenou vychytávkou na modeloch K1600 je elektronické natáčanie svetiel do zákrut. Pod ostro rezanou, ale typicky bavorskou maskou sa skrýva 5,7 palcový farebný multifunkčný displej Multicontroller so systémom "iDrive", ktorý okrem rádia, bluetooth intercomu ponúkne aj integrovanú satelitnú navigáciu.
Video BMW 1600 GTL 2011 - natáčanie svetiel do zákrut:
Video BMW 1600 GTL 2011:
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ