Záverečné podujatie Majstrovstiev SR a ČR v cestných pretekoch motocyklov sa odohralo na domácom okruhu Slovakia Ring. 11-ročný Michal Búlik, ktorý inak preteká v majstrovstvách Španielska, do pretekov nastúpil so svojim tréningovým motocyklom Moriwaki. Hneď v prvom a tak isto aj v druhom piatkovom voľnom tréningu, sa na motocykli objavila záhadná porucha. Prejavovala sa v každej jazde a znemožňovala dokončiť čo i len jeden plný okruh. Mechanici si lámali hlavy, kontrolovali a znova prechádzali všetky časti, ktoré pripadali do úvahy ale problém sa opakoval. V sobotu už boli v programe kvalifikačné tréningy a prvé preteky a tím stále nevedel, či Miško bude do nich môcť nastúpiť. V meranom tréningu odišiel našťastie aspoň jedno merané kolo, ktorým sa kvalifikoval do predposledného radu, na 19. pozíciu. V prestávke sa systém opäť rozobral, prekontroloval, prečistil a vyskúšal. Na stojane motor bežal. Smola ale pokračovala i v prvých pretekoch. Problém sa prejavil už priamo na štarte. Miško mohol už len zdvihnutými rukami signalizovať problém a musel byť z gridu odtlačený na pitlane. Ani tam sa mechanikom nepodarilo motorku nahodiť, čo znamenalo predčasný koniec. Nevzdali sme sa, chalani ďalej pracovali a snažili sa motocykel priviesť k rozumu. K nášmu mechanikovi Edovi sa pridali i chlapci z tímu Moto LG Ducati, Pepe a Rišo a tiež šéf tímu Ducati pán Ľuboš Gréč. Mnohohodinový maratón sa skončil asi o pol jedenástej večer, keď motor Moriwaki bezchybne bežal na stojane v našom boxe. Či to tak bude i pri záťaži na trati sme si overili až v rannom warm upe, keď Michal konečne odjazdil celých 20 minút. Druhé preteky sa Miškovi vydarili. Keďže neabsolvoval sobotňajšie preteky, musel štartovať z posledného radu, z 21. miesta 24-členného poľa pretekárov. Na štarte perfektne zareagoval na svetlá a už do prvej zákruty sa mu podarilo výrazne posunúť vpred. Cieľom prvého okruhu prechádzal na 8. mieste a posúval sa ďalej. O tri kolá už bol štvrtý a po výpadku súpera sa posunul o priečku vyššie. Cupová Moriwaki má slabší motor a na súperov na špici už nestačila. Kontroloval si teda tretiu pozíciu, na ktorej i prešiel cieľom. Po pretekoch Michal dostal 25-sekundovú penalizáciu za o kilo a pol menšiu váhu a posunul sa tak na štvrtú priečku v triede, siedmu celkovo. V rámci Majstrovstiev Slovenska triedy 125GP/Moto3 sa umiestnil na druhom mieste. Milan Búlik, otec pretekára: "Víkend bol náročný ale nakoniec to dobre dopadlo. Jediná plnohodnotná jazda boli síce až nedeľné preteky, ale s predvedeným výkonom som spokojný. Dva dni sme sa trápili a tak aspoň v nedeľu sa podarilo urobiť pekný závod. Michal sa rýchlo dokázal prepracovať dopredu, čo ma veľmi potešilo. Penalizácia je jednoznačne moja chyba, keď som si nepostrážil množstvo paliva pri skúšobnom vážení. Za vzniknutú situáciu by som sa chcel technickým komisárom, všetkým organizátorom, súperom aj nášmu tímu ospravedlniť. Verím, že prekročenie váhového limitu o 1,5 kg nepovažujú za úmysel." Za obrovskú pomoc pri riešení problému patrí veľké poďakovanie celému tímu Moto LG Ducati. Napriek tomu, že mali dosť roboty na svojej motorke, dokázali nájsť a odstrániť všetky chyby a pomohli nám dať Moriwaki do poriadku. Ďakujeme tiež každému, kto priložil ruku k dielu a všetkým, ktorí pomohli radami alebo sa čo i len zastavili. Za zapožičanie boxu patrí veľká vďaka tímu okruhu Slovakia Ring, predovšetkým pánovi Ľubošovi Miklovičovi. Ďakujeme všetkým našim partnerom, komisii CPM Slovenskej motocyklovej federácie za umožnenie štartu a samozrejme fanúšikom za super fandenie. BOS Búlik s.r.o., Redox Lučenec, BRS Technology, Auto Kelly Slovakia s.r.o., DUNLOP/GoodYear Central Europe, RSTmoto cz, Paolo Slovakia, VENIMEX Slovakia s.r.o., Boneko a.s., Yamaha Maco Racing Team, ITR Racing Parts, VST, DJ Steel, Webersport cz, Apetito Pizza Skalica, Šperk Holíč s.r.o., Moto-cup.sk, Motoclub Lehnice, Slovenská motocyklová federácia. Foto: Petr Štola, archív M.Búlika
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ