CBR500R - nový dizajn, vysoký výkon, jednoduchá ovládateľnosť, zrýchlenie a v neposlednom rade radosť z jazdy. To sú základné vlastnosti, ktoré nám utkveli v pamäti z Honda Test Days 2013 v Bratislave. Kvapalinou chladený 500 ccm DOHC TWIN motor, ponúka na prvý dojem až priveľa výkonu. TWIN motory boli vždy jedny z najlepších motocyklových motorov - výkonné, spoľahlivé, efektívne a hlavne sa nestratí to najdôležitejšie pri jazde v 1 stope - zábavu pri jazde. Sú známe pre svoju všestrannosť a nový motor poháňajúci CBR500R je jedným z najlepších vôbec. Konštrukčne sa odvíja od CBR600RR. Vývojári sa zamerali aj na odstránenie nežiadúcich vibrácií, čo sa im zjavne podarilo. Motor sme sa snažili potrápiť vo vyšších aj nižších otáčkach. Ponúka výkon dostupný vo všetkých rozsahoch otáčok bez náznaku obmedzenia, pomalšej odozvy, či pretočenia. Programované vstrekovanie paliva (PGM-FI) priebežne monitoruje niekoľko premenných, aby zabezpečili správne zmesi paliva. Dodáva jazdcovi pocit ostrejšej odozvy pri pridaní plynu počas celej jazdy. Myslím, že aj prezývka "sportsbike", ktorá začína zaužívať aj pre CBR 500R je na mieste. Nová CBR500R zachováva nízku výšku. Je ideálna pre kombináciu jazdy v meste, na kľukatých, či rýchlejšich cestách. Prekvapivo ponúka dostatok priestoru pre spolujazdca, a aj podľa vyjadrenia výrobcu je špeciálne navrhnutý pre širšiu škálu jazdcov. Robustnejší cestujúci na zadných sedadlách má k dispozícii úchyty pre pevné uchopenie. Spolu s nízkym aerodynamickým koeficientom odporu a účinným chladením poskytuje ďaľšie významné výhody v riadení. Okrem športovej karosérie, môžete tiež získať dvojité 55-wattové H7 halogénové svetlomety a multi-Fazetované reflektory, ktoré dávajú prednému pohľadu jedinečný vzhľad a dostatok viditeľnosti na ceste. Túto skutočnosť sme žial cez deň nemohli vyskúšať, ale podľa referencií by sme mohli aj túto stránku zaradiť do vyššieho štandardu. LCD displej je vybavený digitálnym rýchlomerom a otáčkomerom, vrátane hodín, počítadlom kilometrov, denné počítadlo, spotreba v reálnom čase a priemerná spotreba a príjemné, nie veľmi ostré osvetlenie diagnostických ukazovateľov. Rám je základom. Na prvý pohľad klasická konštrukcia. CBR500R je v tvare kosoštvorca - 35mm oceľové rúrky, motore prichytený so štyrmi úchytmi, ktoré predpovedajú solídny základ pre pohodlnú jazdu a zaobchádzanie. Motocykel je vybavený 320 mm vpredu a 240 mm vzadu kotúčovými brzdami, ktoré poskytujú naozaj silný brzdný výkon. Dostupné a silné ABS vám určite pomôže v problematických situáciách. Čo dodať na záver ? "Ľahšia" motorka, príjemne ladený motor a šasi, robí CBR500R skvelou voľbou pre každodenné dochádzanie, víkendové vychádzky, alebo len príležitostnú zábavu. Veľká výhoda pre menších je jej nižšia výška sedadla, uľahčuje dostupnosť zeme pri spustených nohách keď stojíte alebo zastavujete. V celku je 500R dobre vyzerajúci motocykel - najmä v bielej trikolóre a akýkoľvek nový, mladý, či skúsený jazdec sa môže bez obáv pochváliť, že vlastní takýto vydarený kúsok. Technická špecifikácia Typ motora Štvortaktný kvapalinou chladený radový dvojvalec Vŕtanie x zdvih 67 x 66,8 mm Zdvihový objem 471 cm3 Kompresný pomer 10,7:1 Max. výkon 35 kW / 8500 ot. za min. Max. krútiaci moment 43 Nm / 7000 ot. za min. Spúšťanie motora elektrické Prevodovka 6-stupňová Sekundárny prevod reťaz Rozmery (D x Š x V) 2 075 x 740 x 1 145 mm Rázvor 1 410 mm Výška sedadla 785 mm Svetlá výška 140 mm Objem nádrže 15,7 l Pneumatiky - predné 120/70-17 Pneumatiky - zadné 160/60-17 Odpruženie - predné 41 mm teleskopická vidlica Odpruženie - zadné centrálna jednotka Prolink s nastavením predpätia Brzdy - predné 320 mm kotúčová dvojpiestiková Brzdy - zadné 240 mm kotúčová jednopiestiková Prevádzková hmotnosť 194 kg
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ