Suzuki V - Strom 1000 sa prvýkrát objavil v roku 2002 , s V - Strom 650 sa objaví o tri roky neskôr. V nasledujúcich rokoch Suzuki predalo cca 200.000 z nich po celom svete, aj keď predaj menšieho súrodenca predčí väčšieho brata 3:1 . Pôvodná V - Strom 1000 zostala prakticky bezo zmeny od svojho debutu (okrem inštrumentálnych zmien v roku 2007). Pred pár rokmi však stále prísnejšie EU normy prinútili vývoj motocyklov smerovať aj iným smerom a Suzuki nebola výnimkou. Konečne je to tu : 2014 V - Strom 1000 ABS. Bikesales network bola medzi prvými , kto na južnej pologuli ochutnal nový stroj, na cestách od Napier , na východnom pobreží Nového Zélandu cez Ruahine do Taihape a potom na juh k Palmerston North. Cesta bola ideálna pre asfaltovo zamerané dobrodružstvo na biku , čo je presne stavané pre nový model Suzuki. Tento motocykel s non - vypínateľným ABS nie je stavaný na Rallye Dakar, ale skôr mizerný asfalt - z ktorých Austrália a Nový Zéland majú neúrekom, Slovensko by asi tiež zapadlo do tejto kategórie. Na cestách západne od Napier do Ruahine, je V - Strom 1000 ABS vo svojom živle. Ostré a drsné zákruty všetkých možných kombinácií, mosty, občas štrk a všadeprítomná hrozba kamikaze oviec je tu veľa. Nová spojka dobre vyrovnáva prípadné zadné chvenie pri agresívnom podraďovaní, zatiaľ čo ABS je vždy pripravený zachytiť a zabrániť zablokovaniu kolies. Kontrola trakcie je ďalším vítaným bezpečnostným prvkom, je možné ju zmeniť za behu výberom požadovaného profilu. Použiteľný výkon bol citeľný pri prechode nižších až stredných otáčok, jeho sila sa prejaví práve tu. Trochu tu chýba top - end zóna . Aby sme boli spravodliví, treba spomenúť aj fakt, že nebol ani v zozname priorít vývoja tohoto modelu. Je to všetko o flexibilite v reálnych rýchlostiach, v žiadnom prípade nie je nový V - Strom pomalý. Samozrejme , že horské vylomeniny majú dopad na ekonomiku motocykla, palubný počítač ukazuje v priemere 7.4L/100km. Pri takomto zaťažení je pracovný rozsah paliva okolo 250 km. Suzuki však hovorí striedmejšie, v rozumných podmienkach je dojazd cca 400 km - čo je vynikajúci parameter, podobný ako pri modeli menšieho súrodenca V - Strom 650. Sumárne môžeme skonštatovať, že novinka určite nezapadne do úzadia a veľmi elegantne nahradí starší model, ktorý je ešte stále vo veľkej obľube Suzuki V - Strom fanúšikov Rod Chapman , BIKESALES NETWORK Technická ŠPECIFIKÁCIA : 2014 SUZUKI V - Strom 1000 ABS MOTOR Typ : Kvapalinou chladený , štvortaktný , DOHC , štyri ventily - per - valec , 90 ° V - twin Kapacita : 1037cm3 Vŕtanie x zdvih : 100,0 mm x 66,0 mm Kompresný pomer : 11.3:1 Riadenie motora : elektronické vstrekovanie paliva maximálny výkon : 74kW pri 8000rpm maximálny krútiaci moment : 103N pri 4000rpm PREVODOVKA Typ : Šesťstupňová Stály prevod : Reťaz PODVOZOK a pojazdy Rám : Twin - nosník z hliníkovej zliatiny Predné odpruženie : 43mm obrátené vidlice KYB , plne nastaviteľné Zadné odpruženie : Nárazník, nastaviteľné predpätie a odskoku Predné brzdy : kotúče s štvorpiestkovými Tokico monoblokové strmene Twin Zadná brzda : kotúčová s jedno - piestový Tokico strmeňom Kolesá : Ľahká zliatina, 10 - lúčové Pneumatiky : Bridgestone Battle Wing 110/80R19 predné , zadné 150/70R17 ROZMERY A KAPACITY Sklon : 25,3 stupňa Stopa : 109 mm Hmotnosť : 228 kg Výška sedla : 850 mm Svetlosť : 165 mm Rázvor : 1555 mm Objem palivovej nádrže : 20,0 l Olejová nádrž : 3,5 L Farba : Pearl Glacier White alebo Candy Daring Red
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ