Veľa z nás od detstva sleduje rôzne motoristické športy. Či už držíme palce Rossimu, Krestovi, alebo Katriňákovi, v duchu si hovoríme „aj ja by som raz chcel mať pod zadkom taký stroj a brázdiť cesty, okruhy, či necesty“. Pred pár dňami som si tak zadovážil krásnu štíhlu zrzku z dielne rakúskeho výrobcu Kráľovských Terénnych Motocyklov – model 990 Adventure zľahúčka ovešanú doplnkami od nemeckých plastických chirurgov z TOUring RAlly TECHnologies : Som srdcom turista, no nezapriem, že občas ma to láka aj na nespevnené cesty a keď zbadám blato, viac mi netreba. Nuž čo ... niekto chodí do kúpeľov, ja s podobne orientovanými pacientami aplikujeme liečivé bahenné kúpele v sedlách našich strojov. Ak si však človek chce terén skutočne užiť a nie sa len trápiť, je viac než vhodné svoj stroj jemne doladiť a upraviť. Ako prvý prešiel zmenou blatník predného kolesa vymenený za vyšší „zobák“ a chrániče predných teleskopov, oba pochádzajúce z modelu EXC 450 2009. Všetci, čo okúsili blato so sériovým nízkym určite poznajú ten moment, keď sa Vám v nižšej rýchlosti priestor medzi pneumatikou a blatníkom zaplní bahennou masou, predné koleso zostane zablokované a Vy sa v lepšom prípade nemôžete pohnúť ďalej : Za zmienku tiež určite stoja terénne pneumatiky, keďže nás čaká mokrá jeseň, zvolil som klasické „C-éčka“ od Mitasu – C18 v zadu a C 19 v predu. Keďže tento stroj je od výroby sprevodovaný skôr na cestu, zmenou prešiel aj sekundárny prevod z pôvodného pomeru (počet zubov na koliesku v predu a v zadu) 17-42 na 16-45. Motorka tým získala neskutočný ťah na akomkoľvek prevodovom stupni a maximálka v podstate neklesla Pri diaľkových rely je takmer nutnosťou roadbook (na obrázku hore), do ktorého sa navynie itinerár a slúži na navigáciu v preteku. V spodnej časti je potom držiak na GPS : Po minuloročných zlých skúsenostiach svojich priateľov (prerazené bloky motorov a prevodovky od kameňov) som rád, že na motorke bol už po predchádzajúcom majiteľovi namontovaný pevný hliníkový kryt motora s oceľovým vnútorným rámom, ktorý by mal vydržať aj menej nežné zachádzanie a prípadné tvrdé „pristátia“ v nerovnom teréne : A tak nejak vznikla motorka s ktorou sa tento víkend chystám na amatérsku súťaž rely do Českej Republiky. Dúfajme len, že naša vláda dostane rozum a úplne nezastaví organizáciu takýchto podujatí aj u nás. http://motoarena.sk/clanok/otvoreny-list-ministerstvu-obrany-sr/159
Diskusia k blogu: KTM 990 Rally-RaidDiskusia k fotogalérii: KTM 990 Rally-Raid
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ