Aktuality
Nakupujem z domu - katalóg internetových obchodov
Kalendár akcií Diskusné fórum
In-Počasie SK

Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť (2/2)

Jun 2010
2
Kategória Ako na to, napísal Redakcia, 42835 zobrazení, hodnotenie: 0,

« Predchádzajúca 1 2


Jedným z faktorov pôsobiacich na disciplínu vodičov všeobecne, vrátane vodičov motocykla, je samotná počiatočná výchova či už v rodine, škole, ale najmä v autoškole. V dnešnej dobe je príprava na jazdu na motocykli absolútne nedostatočná. Ak vezmeme počet úmrtí a ťažkých zranení na počet prevádzkovaných jednostopových vozidiel výkonom nad 25 kW (čokoľvek s objemom nad 350 ccm), dá sa motocykel považovať za veľmi účinnú strelnú zbraň. Kým na získanie zbrojného preukazu je potrebné dokázať psychickú zrelosť, technickú zručnosť (streleckej skúšky, manipulácia so zbraňou, servis zbrane, atď), dostatočné zabezpečenie (trezor na zbrane, bezpečnostné zámky atď) pri motorke je na získanie vodičského oprávnenia potreba iba dosiahnuť správneho veku, odjazdiť pár hodín v prevádzke s inštruktorom za chrbtom. Naučiť sa vyhlášku a hodinku sa potiť v lavici a so skúšajúcim za chrbtom.

Obrázok k článku Podľa štatistiky dosahuje nehodovosť motocyklistov v závislosti od počtu najazdených km, v prvých 2000 km až 90%. Všeobecne by sa teda dalo povedať, že KAŽDÝ začínajúci vodič motocykla spôsobí alebo sa stane obeťou nehody !!!!! Táto krivka ďalej klesá geometrickým radom. Pri 10 000 najazdených km už dosahuje cca 10%. Z tohto faktu sa v praxi medzi motorkármi vyvinulo pravidlo zlatých 10-tich tisíc.






Onedlho pokračovanie

Autor : Cendina

Zdroje:
Článok: Fyzika dopravní nehody
Článok: Bezpečnosť ciest II.triedy v Českej republike

« Predchádzajúca 1 2

Počet hlasov: 0
Prihlásení užívatelia môžu ohodnotiť tento článok!   Páči sa mi

Galéria

Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť

Najnovšie články z kategórie Ako na to

Ako jednoducho upevniť motorku
Kto niekedy nakladal, upevňoval a viezol motorku na prívesnom vozíku alebo v dodávke, dobre vie, že to nie je úplne jednoduchá záležitosť. Upevnenie motocykla zaberie dosť času a nervov. Jedným zo spoľahlivých spôsobov ako sa ...
27.9.2010 12:28, Redakcia, 43031 zobrazení
Ako na bielu kožu?
Ak ste niekedy rozmýšľali nad koženým oblečením v bielej farbe, zrejme vás známi odhovárali, že sa vám to rýchlo zašpiní, oderie, "ošpatnie", a ešte k tomu – bude to na bielej nemilosrdne ...
6.9.2010 21:44, sothar, 42953 zobrazení
Nátery deliacich ostrovčekov na komunikáciách
Z rôznych strán sa všetci snažíme zlepšovať bezpečnosť na cestách. Či už celodenným svietením na cestách, alebo obmedzení rýchlosti, kruhovými objazdami, reflexnými vestami, atď. Novo ...
15.6.2010 14:20, 5_element, 16977 zobrazení
Rýchlosť, nehody a motorky 2.časť
Druhým faktorom, ktorým sa dá odpovedať na otázku prečo toľko motorkárov prekračuje povolenú rýchlosť je „IMAGE“ akú tento koníček má. Motorka znamená rebéliu. Posledná divočina v ...
9.6.2010 9:45, Redakcia, 37859 zobrazení
Kalibrátor tachometra - Speedohealer
Dnes som dostal na dobierku toľko očakávaný Speedohealer v4 (kalibrátor tachometra). V balíku veľkosti motocyklovej helmy boli okrem samotného prístroja a príslušných káblov ako bonus pribalené skoro všetky ...
13.5.2010 19:04, piitr, 25799 zobrazení

Diskusia

Diskusia k článku: Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť
Diskusia k fotogalérii: Rýchlosť, nehody a motorky 1.časť

Heavy
2.6.2010 13:24
Prečo toľko motorkárov prekračuje povolenú rýchlosť?
Príčin je mnoho, napr. Že by za to mohol adrenalín? To je dosť možné, a ak sa v krvi vytvorí koktail adrenalínu a testosterónu, vytvorí to takpovediac "pocit omamný" - ostatné je vecou šťastia.
Alebo snaha niečo si dokázať? Ukázať tomu plechovkárovi, že sa má pratať z cesty, lebo prichádza predátor pre ktorého fyzikálne a ani iné zákony jednoducho neplatia? Ktovie... Na túto otázku si musí odpovedať každý sám, je to o pocitoch a univerzálna odpoveď neexistuje.
Prečo sa vôbec vyrábajú motorky s maximálnou rýchlosťou okolo 300 km / h?
Dobrá otázka, ale ruku na srdce, ani mp3 si nepustím tak naplno, že mi z toho odpadnú uši. A opäť sme pri šťastí, aj pri menšej rýchlosti si človek dobre nabije sosák. Samozrejme, že so stúpajúcou rýchlosťou sú následky úmerne vyššie.
Prečo je nehodovosť vodičov motoriek tak vysoká a s tak vážnymi následkami?
Precenenie schopností, podcenenie situácie + prilba je nanič = problém
MartineR
avatar užívateľa MartineR
2.6.2010 14:31
kvalitný článok, čendi *thumbsup*
Heavy
2.6.2010 14:51
Martinerko, múdro hovoríš, dobrý článok, už sa tešákujem na pokračovanie.
Ešte jednu vec som chcel podotknúť - korunky (tak dobre Eurá) na motorku sa zbierajú ťažko a pomaly a častokrát nezostáva na solídnu prilbu, oblečenie a obutie. To sa kupuje častokrát až časom, keď sa opäť čosi našetrí A ak si zoberieme uvedený graf, tak je to vcelku jasné. Aby to nebolo tak, že "vodu káže, víno pije", aj ja som tak začínal. A aj plyn sem-tam potiahnem a aj som sa strepal. To ale asi skoro každý z nás. Aj vďaka tomuto článku si človek uvedomí vlastnú zraniteľnosť a možno za ten plyn potiahnem menej a preto dávam článku jednoznačne palec hore *thumbsup* a Čendine veľké plus :-*
Cendina
avatar užívateľa Cendina
2.6.2010 15:47
Velký podíl na tom má redakce. Poslala jsem jim to na mail se slovy "dělejte si s tím co chcete" a oni si dali tu práci že to přeložili do Slovenčiny, rozčlenili na jednotlivé odstavce, dodali fotku havarované motorky a rozdělili na díly..... *thumbsup* Tímto jim, co by PC-čolek, neschopný takových následných úprav, chci velmi poděkovat :-)
milan3232
avatar užívateľa milan3232
4.6.2010 13:56
Velmi dobryclanok *thumbsup*
Na vrch témy   Hore

Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ


Kontakt   |   Obchodné podmienky   |   Ochrana osobných údajov   |   6 registrovaných online