« Predchádzajúca 1 2
V každom prípade je to práve rýchlosť, ktorá u vodičov motoriek rozhoduje o bytí alebo nebytí. A to vo všetkých bodoch. Keď motorkár zbadá v zákrute piesok alebo štrk - v 40 km/h sa mu môže vyhnúť, alebo motorku narovnať z náklonu a opatrne zabrzdiť, v 100 km/h sa nestihne ani pomodliť. Alebo pri nedanie prednosti v jazde. Ktorý vodič dnes predpokladá, že po hlavnej ceste sa k nemu rúti neriadená strela o rýchlosti vysoko nad 100 km/h tam, kde by mali všetci ísť 50 km/h. Z diaľky motocykel vyzerá ako malé drobné svetlo - možno babeta, skúter, Jawka? Alebo to tiež môže byť dobre osvetlený bicykel. Jediné čo rýchlu motorku odlišuje od pomalej babety sú decibely. Ak teda prekračovať zákon, potom už teda vo všetkom, aj v nedodržiavanie hlukových limitov. Niekedy je to jediná šanca takéhoto hráča ruskej rulety. Bohužiaľ niekedy je to jediná šanca vodiča motocykla aj keď inak zákon a povolenú rýchlosť dodržiava. Nedisciplinovanosť a nízka skúsenosť nie je len výsadou vodičov motocykla, rovnakou mierou sa dá očakávať aj u vodičov aut. A takto by sme mohli pokračovať do nekonečna. Záver Dá sa predpokladať že vývoj dopravných prostriedkov sa nezastaví, kapacita dopravnej infraštruktúry už o moc nevyrastie a hustota premávky bude ešte oveľa vyššia. Jedinou šancou teda je vychovať našich vodičov tak, aby si s tým vedeli poradiť. Každá mama dnes vie, že ak nechce aby sa jej dieťa utopilo, musí ho naučiť plávať. To isté platí pre vodičov. Ak chceme disciplinovaných motorkárov, slušných vodičov, dopravný svet bez nehôd a plných nemocníc zmrzačených ľudí, nezostáva nám nič iné ako sa dôkladne venovať ich výučbe, udržiavať cesty v čo najlepšom stave. Hlavne predvídateľné vo vedení trasy, kvalitné dopravné značenie a výstrahy, zabezpečiť dôslednú vymáhateľnosť dodržiavanie cestného zákona a veľmi rýchlo navrhnúť , zrealizovať a ponúknuť adekvátnu alternatívu k individuálnej cestnej doprave (verejná hromadná doprava), ktorá by znížila zaťaženie ciest a hustotu premávky. Konkrétne pre vodiča motocykla by nemala byť možnosť pôsobiť v prevádzke na silnom motocykli skôr ako nabehne pod dohľadom viac ako 5000 km a neoboznámila sa so všetkými rizikami a krízovými situáciami, ktoré sú u motocyklov na dennom poriadku. Kým nezvládne jazdu na mokrej vozovke, v hustej premávke mesta, nenaučí sa technike prudkého brzdenia, rýchlych zmien smeru jazdy, dokonale nezvládne ovládanie svojho motocykla, nenaučí sa skupinovú jazdu a nezafixujete si do pamäti základné jazdné návyky. Samozrejmosťou by mala byť schopnosť poskytnutie prvej pomoci, dnešnú úroveň výučby je skôr výsmech tejto zákonnej povinnosti, ako výučba. Autor : Cendina Zdroje: Článok: Fyzika dopravní nehody Článok: Bezpečnosť ciest II.triedy v Českej republike
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ